2009. május 3., vasárnap

Spongya Bob

Mivel az első tortám a vártnál jobban sikerült, próbálkoztam más figurákkal is. Így készült el Spongya Bob, egy rajongó 6. szülinapjára. Ebbe már vajas túrókrém került.



A krém:
hozzávalók:
4 db tojás sárgája
3 ek. cukor
25 dkg túró
1 citrom reszelt héja
25 dkg vaj
vanília

Elkészítés:
A tojás sárgákat a cukorral kikeverjük habosra. Egy lábosban - amibe nem esik bele az a tál, amiben a tojásokat kikevertük - vizet forralunk, és rátesszük a habosított tojást. A vízgőz fölött folyamatos keverés mellett besűrítjük a krémet. (Először hígabb lesz, nem kell megijedni.) Ez 15-20 percet vesz igénybe. Türelmesen kell kevergetni. A kész alapot hagyjuk kihűlni.

A vajat felhabosítjuk, beletesszük a túrót, vaníliát, citromhéjat, és végül a főzött krémet.

Ezt a krémet gyümölccsel is gazdagíthatjuk. (apróra vágott, vagy turmixolt gyümölcsökkel)

A torta alapja itt is egy három lapos 35x24 cm-es piskóta. Ekkora tortához a fenti krém kétszerese kell. Marcipánszükséglete kb. 75 dkg.

Először a sárga marcipánt nyújtottam 3 mm vastagra, akkorára, hogy a torta 2/3-át befedje. Az egyik oldalát egyenesre vágtam (ehhez pizzavágót szoktam használni). A lappal beborítottam a torta felső 2/3-át. Ezután a barna marcipánból nyújtottam egy 3 mm vadtag lapot, ami a kimaradó részt befedi. Ezt a lapot úgy tettem a tortára, hogy a sárga és a barna marcipán között maradjon 3 cm üresen a hasán.

Fehér marcipánból 4-5 cm-es csíkot vágtam. Ezt a kimaradt részre tettem úgy, hogy rálógjon a sárga és a barna marcipánra is. Hogy összetapadjanak az egymáson levő rétegek, előtte vizes ecsettel enyhén megnedvesítettem a sárga és a barna marcipánt.

A többi része már csak kézügyesség kérdése. A kivágott darabokat pici vízzel tapasztom a helyére.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése