2009. május 3., vasárnap

JátékMester szülinap



5 évesek lettünk! Ezen ünnepi alkalomból megleptem a kollégákat egy logózott tortával. A belseje csoki torta.

A piskóta:
hozzávalók:
6 tojás
100g liszt
80 g étkezési keményítő
3 ek kakaópor
1 cs. sütőpor
3-4 ek. langyos víz
csipet só
120 g cukor
vanília

elkészítés:
A tojásokat szétválasztjuk. A fehérjéket a cukorral kemény habbá verjük. A habhoz adjuk engyenként a tojás sárgákat, és azokat is alaposan elkeverjük. Ezzel a módszerrel nem kell félni, hogy összeesik a hab, mert a cukros fehérjében a kis térfogatú sárgák könnyen elkeverednek. A masszához adunk 3-4 ek. vizet és a vaníliát. Az összes száraz anyagot összekeverjük, és kanalanként a habhoz adjuk.

Így egy kemény habot kapunk.

A tepsi aljába tegyünk sütőpapírt, és simítsuk rá a tésztát. 160-170 fokon süssök tűpróbáig. Ne nyitogassuk a sütőt, mert összeeshet a piskóta.

Ha megsült, rácsra borítjuk, a papírt lehúzzuk róla, és kihűtjük.

A krém:
hozzávalók:
4 db tojás sárgája
3 ek. cukor
4-5 ek. kávé
2-3 ek. cukrozatlan kakaópor
25 dkg vaj
0,5 dl rum

Elkészítés:
A tojás sárgákat a cukorral kikeverjük habosra. Egy lábosban - amibe nem esik bele az a tál, amiben a tojásokat kikevertük - vizet forralunk, és rátesszük a habosított tojást. A vízgőz fölött folyamatos keverés mellett besűrítjük a krémet. (Először hígabb lesz, nem kell megijedni.) Ez 15-20 percet vesz igénybe. Türelmesen kell kevergetni. Ha besűrűsödött, vegyük le a gőzről, és keverjük bele kakaót, a kávét, a rumot.

A vajat felhabosítjuk és belekeverjük a főzött krémet.


A logó elkészítése kis türelmet igényel, de nem olyan bonyolult, mint tűnik. Először is a képet kinyomtattam a kívánt méretben 3-4 példányban. Az egyikből kivágtam a kengurut a felirattal (narancssárga rész). Ezt használtam sablonként. Éles késsel körbevágtam a mintát. Majd a kék hátteret is kivágtam a nyomtatott képből, és ezt körbevágva kék marcipánból kivágtam a megfelelő részt, és a tortára tettem. A további elemekkel hasonlóan jártam el. A fehér és fekete feliratokat glazúrral levágott sarkú zacskóból rajzoltam meg.

Glazúr:
1 tojás fehérjét 20-25 dkg porcukorral habosra keverünk, amíg a hab nem esik le a habverőröl.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése